עתיד תעשיית הגיימינג נמצא באפריקה

תעשיית הגיימינג היא אחת התעשיות הצומחות בעולם ואמורה לחצות שווי של 314 מילארד דולר ב2026

במאמר הקצר פה בבלוג אני אנסה לטעון שאפריקה היא בעצם יבשת שמותאמת כמו כפפה ליד לצמיחה של גיימינג ומה עדיין יכול לעצור את זה

אז למה זו התאמה כמו כפפה ליד? :

  1.  תחום הגיימינג שייך לצעירים ואפריקה היא יבשת של צעירים – שימו לב לנתון הזה – היבשת אמורה להגיע ל945 מיליון צעירים (0-25) עד שנת 2050 – יותר מפי 4 מאשר בצפון אמריקה ואירופה ביחד!
  2. הצמיחה של האינטרנט – באפריקה עדיין יש פער להשלים וקצב החיבוריות לאינטרנט הולך ועולה כל שנה עם קצב הצמיחה הגדול ביותר בין כל היבשות + אחוז חדירה של סמארטפונים שצומח (וכמעט חצי מההכנסות של תעשיית הגיימינג מגיעות ממשחקים בסמארטפונים) נותן פלח שוק חדש שלא ניתן להתעלם ממנו אם אתה בתחום הגיימינג
  3. הכנסה פנויה וצמיחה של משקי בית – עד 2030 צפויה עלייה משמעותית בצריכה של משקי בית ומעל 50% ממשקי הבית באפריקה יהיו במעמד ביניים / עליון – מה שאומר כסף פנוי לביזבוזים כתוצאה מכך – ב6 שנים האחרונות גדל מספר הגיימרים באפריקה מתחת לסהרה ביותר מ100 מיליון משתמשים ל186 מיליון בשנה האחרונה. זה מספר יפה אבל עדיין נמוך למשל מהמספר של הגיימירים בארה"ב לבד. חשוב להזכיר שהפוטנציאל הוא ברובו במובייל (95% מסף הגיימינג) ולא בחברות הגדולות של סוני ומייקרוספט עם הקונסלות כי זה יחסית שוק קטן בהתחשב בעלות הגבוהה של קונסולה והמוצרים הנלווים שפחות מתאימים לאופי של המשתמשים ביבשת.

כדאי גם לשים לב לחברות הטלקום שמתפקדות ביבשת לא רק כספקיות תקשורת אלא כבנקים, חברות ביטוח, ריטייל וגם כמובן לא פסחו על הסגמנט של תעשיית המשחקים – לשתי ענקיות הטלקום (MTN & Vodacom) יש פלטפורמות של גיימינג ושת"פ עם חברות גיימינג וכאן למשל אפשר לראות שMTN זוקפת את הגדילה ברווחים בגאנה להשקה של פלטפורמת גיימינג חדשה במדינה.

סגמנט נוסף שצומח זה חברות משחקים מקומיות – for Africa by Africa. צמיחה של חברות מקומיות עם טאלנט מקומי שמייצרים משחקים על בסיס הצורך והעניין של המשתמשים המקומיים, וכאן זה מתחבר להשקעה של אנדרסן הורוביץ בחברה האפריקאית הראושנה שלהם Carry1st שבעצם מהווה יצרנית תוכן משחקים שהתחילה בתור פלטפורמת טריוויה והיום מספקת משחקי קלפים, קופסא וכדורגל אוןליין.

אז מה בכל זאת יכול להשתבש?

  • עלויות שיווק וחדירה לשוק – אומנם הכנסה פנויה צומחת אבל עדיין מדובר על סכומים קטנים יחסית לעולם ומכיוון שצריך להשקיע לא מעט על מנת להתבסס בשוק שהוא בתחילתו יש פה עלויות שמצטברות בשנים הראשונות עם החזר יחסית נמוך
  • אפשרויות תשלום – בגלל מגוון אופציות התשלום והעובדה שהרבה אנשים בלי כרטיסי אשראי / חשבונות בנק זה יכול להיות מעכב לצמיחה בהכנסות ממשתמשים באפריקה
  • עלויות דאטה במדינות שמשתמשים לפעמים קונים דאטה באגורות בודדות כדי לבצע פעילות מסויימת ותו לא ופתאום צריכים להוציא סכום משמעותי על משחקים – כבר עובדים על מודלים עסקיים חדשניים שיוכלו לנטרל את הבעיה הזו

לסיכום, אני חושב שיש סיבה למה ההשקעה הראשונה של אנדירסן הורוביץ באפריקה הייתה בסגמנט הזה, תחום בצמיחה בכל העולם שמחכה להתפוצץ ביבשת שהיא היא קהל היעד העיקרי לתחום בעתיד.

יהיה מעניין לראות איך חברות הטלקום שכיום הם החברות השולטות ביבשת מתמודדות מול האיום של החברות העצמאיות והאם יצליחו להאפיל עליהם כמו שקרה אצל הבנקים ע"י שירות פשוט, טוב ומונגש ללקוח.

צור קשר עם:

עמית לב

אהבתם? שתפו

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל